--/--/--(--)
この記事のURL | スポンサー広告 | ▲ top
中華街 (Apartment in China Town)
2007/02/02(Fri)
中華街はいつ行っても混みあっていて活気があります。Peachは中華街にいくとついお料理に注目してしまいますけれども、今回は住宅についてのお話です。町の中でもアドベンチャーはあります。
まずは住宅を探すにあたって、中華街で住むとか探すことはぜんぜん考えていませんでした。でも東京にいるころに仲良くしていた同僚のひとりがNYから香港に移った人で、NYで中華街に住んでいたことがあるということを聞ききました。そこで、NYに着て最初の週末に、住宅の物件を探していたときに偶然中華街にオープンハウスがあることを知った時は ためらわずに行って見ることにしました。この物件は中華街の中心地MottStreetと中華街の大通りCanalStreetにあるものでした。中華街の中でも一番活気がありいつも道路が混んでいるところでした。まずなかなか建物が見つからずにブローカーに何度も電話をしてやっと正しい住所にたどり着きました。とてもにぎやかな商店街に小さなドアひとつに小さく番号が書いてあり、それがApartの入り口だったので何度も通ったのに見過ごしていました。ビルは一階は商店街(おもちゃ屋さん、薬屋さん、飲食店などなど)、そして2階からは5階までで20件ほどの住宅に分かれているようでした。ドアはオートロックになっているのでベルを鳴らして開けてもらうとロビーも何もなくほそい廊下があり右側にまたさらに細い階段がありました。エレベータ無しです。3階に上がろうと階段を上り始めると床の部分に乗るたびに階段の床がしなっている(真ん中が下がっている感じ)のが気になるというより怖くなりました。重い荷物とか持っていたり衝撃をあたえてしまったら壊れると思います。
何度も言われるブローカーの「物件の中は新しいから」という言葉を信じて3階までがんばって登ってみると彼女はにこやかに迎えてくれました。1Bedroomという企画でしたけれども、残念ながらとても小さかったです。でも確かにリフォームはしてありました。
それからもまだ希望を持って2BedroomのApartが5階にあるというので見せていただきました。これも大変小さく、2番目の寝室はシングルベッドがやっと置けるという感じでした。
ここだとどう見てもPeachの母親が心配しそうなので、お断りしました。けれどもすごく良い体験をさせていただきました。NYの住宅って本当にいろいろなところがあります。
あと、もうひとつうれしかったのは中華街の中の地元の人たちが行くような飲食店がたくさんみつかったことです!ということで、その後はもちろん、中華街でお食事して帰りました♪
[写真があるとよかったのですが、中華街の様子今度添付します]

Whenever Peach goes to Chinatown she found it to be lively and crowded. She tends to over-focus on all the things to do with food, with all the colourful grocery stores and restaurants she cannot help it..but this time we are going to talk about housing...
To begin with, never though Peach would be considering to live or even look at a place in Chinatown. But she had a friend who moved from NY to Hong Kong and had heard she used to live in Chinatown while in NY. So when she spotted an Open House in Chinatown the first weekend Peach was in NY, she did not hesitate to going to take a peak at this place. The apartment is in the block between Canal Street and Mott Street, which is really really the heart of Chinatown and the most popular place with people filling the streets. She takes a walk around the street couple of times and talks to the broker through her cell phone, but she still struggles to find the apartment. Finally she finds a really small door almost hidden in between the toy store and a restaurant. Bingo! This door that sits on top of narrow steep stairs had the street number that she was looking for. Oh.. The entrance is rather tiny, but she does not give up and continues up the stairs, rings the bell to have the door opened, and slowly walks into the building. There is no lobby to the building but just even narrower corridor with couple of doors on the side. Peach goes up the stairs to the right. Yes the stairs again is narrow and as she steps onto it, it makes a creaking noise and feel the stairs arching downwards in the middle. It almost feels like this is an adventure into an old ghost house.. Peach paused for a while but really felt she had to follow through to see these apartment units so she slowly tip toed up the stairs, trying not to bounce and break the stairs. On the third floor, she finds the broker waiting with the front door of one of the units open and smiley! It felt like I reached a summit of one of the seven summits!! Haa...I made it all the way!!
Okay now we go inside - which is renovated to a "new" state as they promised, but each of the rooms are unfortunately very small..
For some reason, Peach must have felt that she still had not had enough adventure that day because she allowed the broker to show her another unit on the 5th floor - yes 2 more flights of stairs up and then all the way back down to the ground floor!
Peach had to decline taking the apartment because if nothing else, Peach's mom would have been worried about the stairs if she came to visit. But it was a great experience and great fun in seeing the range of apartments available in the tiny island of Manhattan.
The other upside to this whole adventure was that Peach found a lot of small restaurants in Chinatown that seem to have the local people as their patrons. And of course Peach had dinner in Chinatown that night!


この記事のURL | New York☆ | CM(4) | TB(0) | ▲ top
<<New Coffee Machine! | メイン | Federal Hall, Yankees Yeah!>>
コメント
-  -
こんばんは!今JAPANは21時半過ぎです。
今日の横浜は天気は良いのですが、気温は9度ぐらいで寒かったです、
中華街!港横浜も有名ですよPeachさんも知っていますよね、
近くに(車で30分)あるのに、なかなか行かないですね。
明日は休みです、
早起きして、明日はお出かけの予定です、行ってきましたら、報告しますね、起きられるか心配なんですが
(*^。^*)v
Peachさんは週末は、何をしているんですか????
2007/02/02 21:31  | URL | キミヲです #-[ 編集]
- RE: Chinatown adventures -
Bima Lima, yes it was the most adventurous part of my house-hunting. Stay tuned for the food version of the Chinatown update!

キミヲさん☆こんにちは。
横浜の中華街のほうがずっときれいです。キミヲさんのお出かけの報告楽しみ♪にしています。
Peachは今週末は遠くには行かずお散歩、博物館見学と読書でゆっくりする予定です。また遊びにいらしてください☆
2007/02/03 02:57  | URL | Peach #-[ 編集]
- 中華街 -
廊下がしなり、床がたわむのは、まるで空手キッドの世界だね、良く入ること出来ましたね。気を付けてね。
2007/02/03 09:37  | URL | DXD #-[ 編集]
- RE: 中華街 -
DXDさん、おはようございます。
実は前に留学していたころ古い家をアパートに改造した所に住んでいたときも床がこんな感じだったの思い出しました。気をつけます☆ 
2007/02/03 09:58  | URL | Peach #-[ 編集]
コメントの投稿















管理者にだけ表示を許可する


▲ top
トラックバック
トラックバックURL
→http://sashasblog.blog81.fc2.com/tb.php/12-d954cd6c

| メイン |
