--/--/--(--)
この記事のURL | スポンサー広告 | ▲ top
雪がふりました♪(Snowed again)
2007/01/30(Tue)
昨日の夜は事務所に来ていたら帰るのがちょっと遅くなってしまいました。[Please scroll down for English text]
午後11時過ぎに帰ろうと外に出て雨?!とよく見ると雪!が降っていました。日曜日のこの時間だと、Downtownは静かでタクシーなどもなかなか見つかりません。Peachはそのまま歩いて帰ることにしました。もうすでに花壇の中などは積もり始めていました。帰り道ほとんど風が向かい風で顔に雪が当たる向きで歩き、なんかとても新鮮で夜遅かったのにリフレッシュされてしまいました。大都市の中にいながら、アウトドアで登山した気分にひたっていました。
雪は降り続けたようで、今朝は公園などは少し積もって真っ白になっていました。道路はきれいになっていましたけれども歩道では除雪用の小さい車が活躍していたみたいです。

Last night I stayed in the office longer that I should have, till past 11pm. When I was leaving there were flurry of snow!! It's so difficult to catch a taxi from downtown at that hour, so Peach decided to walk home. The snow had started to sediment at the side of the road and in flower beds in front of buildings. Most of the way home I was getting the wind and snow right into my face and felt like I was having an outdoor experience! right in the heart of a big city! Even though it was late, I felt quite refreshed and energized after the walk.
It looked like it continued to snow overnight and the garden around City Hall was all white and the streets were clear but it looked like the small snow machine was working on the pavement on Broadway. It's Monday..Have a nice week!
この記事のURL | 未分類 | CM(3) | TB(0) | ▲ top
<<Federal Hall, Yankees Yeah! | メイン | World Trade Center>>
コメント
-  -
デジカメとパソコンは未だ届かないのかな?NYCの雪景色見てみたい。
2007/01/30 08:01  | URL | Goinkyo #-[ 編集]
-  -
tukubaPGCの頃のお友達からこのブログのことをしりました、これからもちょくちょく遊びに来ますので宜しくです。
バイリンガルなブログは英語のお勉強にも役立ちそうで素晴らしいアイディアだと思います、ではまた…。
2007/01/30 10:14  | URL | kaminendo #-[ 編集]
-  -
Goinkyoさん、私も待ちどうしいです。ごめんなさい!もう少しお待ちください。

kaminendoさん、はじめまして。
きちんと翻訳しているわけではないのでちょっと内容が違いこともあります。
また遊びにいらしてください。

Bima Lima, Peach cannot award you the prize for logging in most number of comments on P blog until you learn to keep to the topics that I am throwing out there :) Good to hear from you as always.
2007/02/01 06:20  | URL | Peach #-[ 編集]
コメントの投稿















管理者にだけ表示を許可する


▲ top
トラックバック
トラックバックURL
→http://sashasblog.blog81.fc2.com/tb.php/13-76d1747a

| メイン |
