--/--/--(--)
この記事のURL | スポンサー広告 | ▲ top
Color Purple
2007/02/06(Tue)
今日は今年一番の冷え込みで、朝気温が-13℃と表示されていました。0℃ぐらいまでは寒く感じないように寒さに慣れてきたのですが、今日は本当に寒いです。でも今日も冷たい風の吹く中がんばって歩いて会社に行きました。
ではここから本題です。
Peachにとってニューヨークでの一番の楽しみはミュージカルを観に行くことですが、今回はブロードウェイのミュージカル”Color Purple”について書きます。☆ 本当にすばらしいショーで感激してしまいました。Celieと言う女性の人生のお話で、いろいろな難しいことを乗り越えて力強く生きている姿、そして才能を開花させていく姿が描かれていました。 特に後半では集団での勢いのあるアフリカンダンスがあり、Celieのソロの歌♪もエネルギーいっぱいですばらしかったと思います。このお話は本と映画が出ていますが、ライブパフォーマンスは特別だと思います。映画はTalkShowHostとしても有名なOprahWinfreyさんが有名になるきっかけになった作品だそうで今回のミュージカルもプロデューサーのひとりになっています。Peachの父親もOprahのファンです。

この作品は比較的新しいですが、今ブロードウェイで観れる作品は新作が少ないような気がします。一度お休みして戻ってきたChorus Line、Les Miserablesも含めて、かなり長いこと前から有名になっている作品が多いです。その中で、Rent以来の注目の新作と言われている”Spring Awakening”を今度は見たいと思います♪ あと、オフーブロードウェイのショーも観たいですし。。。まだまだ観たいショーがたくさんあります☆

NY is going through the coldest days this year today and it is supposed to last until tomorrow. Peach still walked to work in the wind and the cold. The temperature registered 9F/-13C this morning after Peach got to work.

Going to see shows at Broadway is one of Peach's favourite thing to do in NYC, and this article is about our trip to the Broadway show "Color Purple." It really was a heart-warming story about Celie's life as she overcomes many difficulties to grow into a very strong woman. And it's was also great to see her discover her talent later on as a tailor!! The African Dance routine and her solo performance were energetic and particularly memorable. This was produced by Oprah Winfrey as one of the producers for whom the role as Rosie in this movie was a big break in her career.

There are still so many shows on and off Broadway that Peach wants to see. With many of the shows having been shown in Broadway for a number of years, and couple of others returning after a break, there are only a handful that are really new shows. Among the new shows, the critics are saying that "Spring Awakening" might be the next big hit after the show "Rent". Yes sounds like a definite must-see!
この記事のURL | ARTS | CM(1) | TB(0) | ▲ top
<<Paraglider...Happy Landing! | メイン | New Coffee Machine!>>
コメント
- 承認待ちコメント -
このコメントは管理者の承認待ちです
2007/02/06 23:44  | | #[ 編集]
コメントの投稿















管理者にだけ表示を許可する


▲ top
トラックバック
トラックバックURL
→http://sashasblog.blog81.fc2.com/tb.php/16-f6b7544d

| メイン |
