--/--/--(--)
この記事のURL | スポンサー広告 | ▲ top
MOMA
2007/01/20(Sat)
Museum of Modern Art (MOMA)に行ってきました。
私の大好きな現代美術館で、Midtownの有名な五番街などの近くにあります。[English text to follow]
Target Night Friday という普通の公開時間より遅い時間に入れる金曜日がありました。その時間はその企業がスポンサーしているのだと思いますけど、入館料なしでした。
まずMomaに着いたところ長蛇の列でした。そばの空き地に列を作るようにロープが張られていて、一時間ぐらいの待ち時間と言われましたが結局は30分ぐらいで中に入れました。あまり寒くない夜でお友達と話すこともたくさんあったのであっという間に入館できたような気がしました。中に入ってからもお客さんが大勢で活気がある感じでした。
今回は結構面白い写真とか映像の作品に惹かれました。 ひとつは水の流れを写真にとってパネルを作ったものでシンプルなものでした。 意味しているのは時の流れていく過程で2度と同じ形の波がないと言うことだそうです。
いくつか映像の作品があり目立つものがありました。ひとつは女性が道を歩きながら車の窓をお花の模型で割っていく不思議なものでした。しかも彼女は笑顔で横を通る警察官も笑顔でとめる様子がなかったのです。もしこの作品を見た方がいらして意味がわかったら教えてください。
とにかく作品がたくさんで5階まであったと思いますが、今回は3階まで上がってリタイアでした。おなかがすいてしまいました。:)
また訪れたいです。

This is about my trip to MOMA. We went one friday night that was sponsorred by a firm (Target Night Friday). We queued in line for 30mins to get in, although they warned us initially that it would be about an hour's wait before getting into the museum. Thank goodness for the warm weather that night..
There were more photos and movies than the last time I remember. Some of the memorable exhibits were these movies. And the photo exhibit that was memorable was a very simple one but had a lot of meaning to it. It was a panel of about 16 photos of surface of water (river?) displayed next to each other. This is to show that at no point in time the waves would be in same shape again...at least I believe that was the message.
I think the museum had about 5 floors. We worked our way up upto half of the third floor and we had to retire. We will continue our exploration of MOMA next time.
この記事のURL | ARTS | CM(1) | TB(0) | ▲ top
<<すいこまれます。 | メイン | Snowy weather>>
コメント
- 承認待ちコメント -
このコメントは管理者の承認待ちです
2007/01/25 00:01  | | #[ 編集]
コメントの投稿















管理者にだけ表示を許可する


▲ top
トラックバック
トラックバックURL
→http://sashasblog.blog81.fc2.com/tb.php/4-e82ca10f

| メイン |
