--/--/--(--)
この記事のURL | スポンサー広告 | ▲ top
St.Patrick’s Day Parade! in Manhattan☆
2007/03/19(Mon)
マンハッタンのパレードは17日に行われました~☆

こんな感じで肩車に乗った子供達も緑!のお洋服着せられていました~♪ かわいい!

153

Peach went to the St. Patrick's Day parade in Manhattan on the 17th!! There were a lot of people in green including the little guy here on dad's shoulder..!

St.Patrick’sDayCookieのご紹介です。これは以前ご紹介しました、Farmers’Marketで見つけました。

こんなにたくさん売られていました~♪ かわいいです。

66

The St. Patrick's Day Cookies, and of course decorated green! we found at the Farmers' Market the other day. Plum kindly held up the cookies so Peach can take a picture!
67

思い出して見れば、昨年もこのころPeachはNYに出張でいました。。けれども金曜日にパレードがあったので見にいけませんでした。でも後からのパーティーに知らず知らずに参加して、本物の警察官だと知らずにその人の着ている制服をパレードのために着たコスチュームなの。。?って聞いちゃったりしていました~☆ 失礼いたしました。あの時はHalloweenとちょっと混乱しちゃっていました~♪

Peach was just remembering that a year ago, she happened to be in NY..and misunderstood the real police officers to be in "costumes" for the parade..
She joined the party after the parade but didn't get to go to the actual parade, so she is quite excited! for this year.


なので、今年はきちんとParadeに行ってきました☆

まずはその前の日に降っていた雪がこの冬一番積もった量が多くって、雪かきのトラックとかブルドーザーが朝早くから大忙しで大活躍です☆ この写真はDowntownでパレードのあった周辺ではありませんでしたが、パレードがあったMidtownからUpperEast地域の五番街のあたりはもっときれいになっていました。


Well, it snowed the day and night before and the day started off with clearing the streets of the snow. The bulldozers etc got to work early to get the streets ready for the start of the parade at 11am. The picture shows the downtown area although the parade was in midtown area.
132

Peachがパレードを眺めていたのはパレードの目的地の89Streetの辺りに最初いて、少しずつ南の方にパレードと反対方向に移動して楽しんでいました~♪
The parade started around 43rd Street and ends about 88th Street along the 5th Avenue most of the way. Peach started off from the 89th street and walked towards downtown to catch the action.
5thAvenueと89Streetの交差点には有名なグッゲンハイムの美術館があります。今はビルの修理が行われているようで、こんな感じです。ビルの形自体もとっても芸術的な建設物なので、修復が終わったらぜひぜひもう一度訪れたいと思っています☆ いつになるのかな?調べてみます。
Yes, the corner of 5th and 89Street, where the Guggenheim is. The building looked like it was going through an overhaul.
145

パレードはいろいろなグループ、例えば高校のブラスバンドとか、アイルランド系のグループとか、それぞれの旗を持って道を行進してきます。出発点が43Streetあたりだったと思いますので、結構距離があって途中で時々止まったりもしますから時間も長いと思いますけれども大きな楽器とか持った人たちも大活躍でした。

Different bands and groups joined the parade and wanted to show you a couple of shots.

いくつかのグループをご紹介します。

行進は道を北西にUptownの方角に進むので反対側に見えるのはセントラルパークです。雪がみえます☆

The parade marches uptown and this is upper east, so the snowy ground on the other side of the street is part of Central Park!
144

それぞれのグループの旗、アメリカ国旗、アイルランド国旗を掲げます。
They usually have the three flags, the flag of their organization, Irish and American.
148

行きかう人たちも鮮やかな緑の帽子を着ています。
People dressed in cute green Hats!!
149

緑グッズの屋台でたくさん販売されています☆
Green goodies and decorations on sale..
166

もう少しDowntown向きに歩いたところです。この日五番街を南方向に見るとこんな感じでした。向かって右側はCentralParkです。
This is further downtown, looking down 5th Avenue. The Central Park is still on the right side.
150

こんなグループもいました。
156

そしてブラスバンド。楽器が大きく、音が豪華で雰囲気が一段と盛り上がります。向かいに見えるのはMetropolitanMuseumOfArtです。 建物も素敵です。
The brassband really uplifts the atmosphere of the parade! The Metropolitan Museum of Art is the building in the background. Really pretty!
158

大通り以外は普通に静かで、まだ雪がいっぱいです。
The side streets are fairly quite and still full of snow..


161

バグパイプバンド発見! 彼らもSt.Patrickの雰囲気を作ってくれています。
Bagpipers, again. They really enriched the atmosphere of the parade.
162

そして、セントラルパークの中ではなんと!ソリとか、スノーボードで遊んでいる元気な子供達がいっぱい!発見しちゃいました☆ きゃー!たのしそうです☆ 見ていると、右上のほうが丘になっていて皆さん左のほうにするするって滑ってきます~♪ このスロープを見つけるちょっと前に、通りかかった人がそりを持っていたので、どうしてパレードでそりがいるのかな?っと不思議に思ってたところでした~♪ これで謎が解けました~☆ 元気な声が聞こえてきます♪
In the meantime, a part of Central Park had been turned into a sled and a snowboard slope!! Peach noticed a couple of people with their sleds walking the streets and was wondering why you would need a sled at a parade?? Now the mystery has been solved!
163

そして、今日のベストドレッサーはこの人でした。全身が緑のファジーなスーツで、ローラーブレードに乗ってすいすい進んでいきました。スピードが速くって後姿しか写せなかったのが残念です~♪
This is the best dressed person of the day! in Peach's opinion. The fuzzy green man was on roller blade, so only managed to get a quick picture while he zoomed past!
166


楽しい1日でした~♪
この記事のURL | New York☆ | CM(0) | TB(0) | ▲ top
<<the Magazine 'Tarzan', Kinokuniya in Midtown | メイン | Girls Night Out☆ Wow!!>>
コメント
コメントの投稿















管理者にだけ表示を許可する


▲ top
トラックバック
トラックバックURL
→http://sashasblog.blog81.fc2.com/tb.php/49-f2409eb9

| メイン |
