--/--/--(--)
この記事のURL | スポンサー広告 | ▲ top
Wild animal!? in Battery Park City~☆
2007/03/24(Sat)
182

もしかしたら、同じような名前の地名ばかりでわかりにくかったかもしれませんが、以前ご紹介しましたBatteryParkというのがManhattanの中では南西にあたり自由の女神のあるEllis島に一番近いところにある公園です。今回はBatteryParkCityといって、BatteryParkの北側に隣接した住宅街をいっしょにお散歩に来ていただきたいと思います。
こちらもハドソン川沿いです。ちっちゃい写真は川沿いの歩道になっているところです☆
道と、植物がきれいなデザインに配置されていて冬景色もすてきで、歩ける範囲のところですごい経済活動が行われているのにもかかわらず、ここではあまり都会というかんじがしないのが不思議です。

We are moving away from the Battery Park today and into the Battery Park City, which is a residential area adjacent to the Battery Park, which is the park on the south west edge of Manhattan. It feels like being in a sanctuary because it`s so quite. We forget that there is so much economic activity going on few minutes away from this place...

まずはハドソン川の向こうを眺めるとこんな風景です。フェリーが時々通ります。見える地域はJerseyCityといってNewJesey州になります。マンハッタンからはFerryもしくはPathという普通の地下鉄よりも新しいマンハッタンとNewJersey州を結ぶ鉄道で行き来することができます。JerseyCityから通勤している人たちは少なくとも30分ぐらいは時間がかかっているみたいです。もともとは工業地帯だったのが、だんだん住宅・オフィスなどができ始めている地域です。Peachもこんど実際に訪れてみたいところのひとつです。
今年は凍らなかったと思いますけれども、本当に寒いときはこちらの川が凍るらしいです。

This is looking across the Hudson River facing the Jersey City area. The place is an upcoming area for new financial offices and residential area. It used to be more of an industrial area but the demographics of the area is slowly changing in the recent years.
176

こちらの写真はハドソン川の水際の方からBatteryParkCityの住宅地を向いた風景です。
この地域は40年ほど前に住宅街になったそうですけれども、当時はマンハッタンの川沿いはほとんどすべて工業用につかわれていて、住宅地にするということは活気的な新しい方向だったそうです。すごく素敵な地域になって、大成功だと思います。
川に近いほうにはジョギング・自転車の人たちのための歩道があります。ちょうど良くPeachが写真を撮ろうと思ったときにジョギングをしてくださっています。ご協力ありがとうございます。

Battery Park City, they say, is the first of the water front area that was turned in to a residential area about 40 years ago. At the time, most of the water front areas had industrial usage.
Peach thinks they made the right decision making this into a residential area becuase it's so pretty with tree lined paths and great view of the Hudson.

177

さて、今日の主人公はこのりすちゃんです☆
ペット達はよく見かけますけれども、Peachがマンハッタンで見つけた初めての自然動物☆です~♪
先週末の写真なのでまだ雪景色です。
ちょこちょこ動きが早くって、すぐに木に登って葉っぱの影にかくれてしまいました♪。。けれども、かわいい☆ことはブログでも伝わりますか~?
Peachが通りかかった時に二人のドイツ人の女性達が写真を撮っていらしたので、気がつきましたけれども、最初から木に登っちゃっていたら気がつかなかったかも!しれません♪


There are a lot of pets in Manhattan, but this is the first wild animal Peach found on this island. It's a squirrel!!
Yes, she is really cute. It was difficult getting a decent picture of her becaue she moves around so quickly and the next thing she was up on a tree behind all the leaves about 5m above ground..
If it wasn't for the two German ladies who were taking pictures of her, Peach may not have even spotted such a tiny being! Thanks ladies for spotting!

178

りすちゃんのいた辺りはちょっとうねうね道だったのですけれどもそこから少し歩くと川沿いのまっすぐの歩道に出ます。ベンチがたくさん並んでいて、暖かくなったらにぎわいそうです。ジョギングとかペットとお散歩している人たちとすれ違います。なぜか大型犬が多かったです。のどかです。
This picture is a little ways after we met the squirrel.
Here, the path straightens so you can see further up the Hudson river. The path is beautifully tree-lined and lot of benches that I am sure will be used in the warmer weather. Peach passed a couple of people walking their pets on this paths. And we could possibly do another episode of walk with Peach on Sundays that will take us through the rest of Battery Park City into Tribeca area. Stay tuned.

181

この記事のURL | New York☆ | CM(0) | TB(0) | ▲ top
<<地震と津波 (Earthquake) | メイン | "The Sphere" the symbol of world peace>>
コメント
コメントの投稿















管理者にだけ表示を許可する


▲ top
トラックバック
トラックバックURL
→http://sashasblog.blog81.fc2.com/tb.php/54-d8f04fc4

| メイン |
